Marcel in Curacao

Curacao

Knock out

22 juni 2008 by Marcel Roes

Twee dagen achter elkaar leed op het voetbalveld. Het terminale verloop van de Russische roulette is iedereen bekend, en Nederlandse Antillen verloor zondag de thuiswedstrijd tegen Haiti met 0-1. Het wereldkampioenschap voetbal in 2010 te Zuid-Afrika moet het stellen zonder de Antias Hulandes. Een schrale troost: in 2010 bestaan de Nederlandse Antillen toch niet meer in de huidige vorm. Maar wat geen troost biedt: het was een eigen goal.

Haiti was iets sterker. Zoals altijd had alles anders kunnen verlopen, want in de tweede helft bij de stand van 0-0 knikkerde een Antilliaan de bal op de lat van het Haitiaanse doel.

Ik had Sorina uitgenodigd om het duel te bezoeken. Na afloop heb ik mijn excuses aangeboden omdat ze de wanvertoning moest aanzien, en ik zei dat ze een leuker afspraakje had verdiend. Een klein uur na de wedstrijd stonden we bij de uitgang van de kleedkamers, en heb ik foto's gemaakt van Sorina, haar vriendinnen en enkele Antilliaanse voetballers. Van de meeste spelers wist echter niemand de naam.

In het stadion zat ik vlak naast een groepje muzikanten. Een van de mannen bespeelde een bastrommel met een stok, een ander trommelde met de hand, een derde raspte over een geribbeld stuk metaal (waarschijnlijk van een auto gevallen) en de vierde sloeg op een afgebroken schep. En luid dat het was.


Gedecoreerde muur in Punda, vlakbij Pleincafe Wilhelmina.

Time Out cafe op het Keukenplan in Punda, vlak voor de wedstrijd Rusland - Nederland.

Aan de intimidatie heeft het niet gelegen. Duizenden Antilliaanse supporters met opblaasbare lawaaistokken in stadion Ergilio Hato te Brievengat.


De bekendste voetballer van het Antilliaanse nationale team, Robin Nelisse.

Filed under having  

2 reacties:

Mam zei

Hoeveel voetballeed kan een mens hebben in een weekend.

Maak maar snel een ander afspraakje met Sarina. Arme meid.

Is ze met een leuke jongen op stap, moet ze hem aan alle kanten troosten ;-).

Toch wel een goed wikent gehad?

Groeten en liefs

Marcel Roes zei

Hai mam
In antwoord op vorige vragen:

Ik werk indirect ook voor Newsselect, want het zijn onder meer mijn berichtjes die op andere sites worden geplaatst.

Het is al heel wat dat het POK overleg wordt gevoerd, de vorige keer werd het dankzij sabotage van Hero Brinkman afgeblazen.

Zaterdag was ik natuurlijk voor Marco, ook al heeft hij mijn naam verraden! Hij is namelijk geboren als Marcel van Basten.

Het weekend was verder bon. En dan zien we Curacao gewoon als apart terug op het wk van 2014.