Marcel in Curacao

Curacao

Sea aquarium

10 mei 2008 by Marcel Roes

Sinds woensdag herbergt de manege een nieuwe toerist. De Brabantse Pascalle heeft echter geen appartement gehuurd, maar bewoont een studio naast de kantoorruimte in het hoofdgebouw. Van de zes appartementen op rij zijn er momenteel vier verhuurd. Begin maart waren ze allemaal bezet. De zomervakantie nadert, en dat betekent dat het aantal stagiairs op Curacao geleidelijk afneemt. Wellicht tot tevredenheid van de Antilliaanse jongeren die op zoek zijn naar een vakantiebaan.
Pascalle blijft drie weken op het eiland en wil in die periode zoveel mogelijk attracties en bezienswaardigheden bezoeken. Voor de vrijdag bleek het Sea Aquarium op het programma te staan. Ik vroeg hoffelijk of ze mijn gezelschap zou waarderen, waarbij ik uiteraard geheel niet dacht aan de gratis rit die het me zou opleveren, en zo geschiedde het dat ik om 10 uur `s ochtends vetrok naar het zuiden van Curacao.
Het Sea Aquarium (waar Dolphin Academy een onderdeel van is) omvat onder meer zeeleeuwen, dolfijnen, pelikanen, talloze vissen en verpleegsterhaaien. De dieren worden regelmatig publiekelijk gevoederd, en de zeeleeuwen en dolfijnen zijn getraind om wonderlijke capriolen uit te halen.

Geanimeerde toespraak van meneer Zeeleeuw. Ik stel voor dat we 150 zeeleeuwen benoemen tot lid der Tweede Kamer. Het wekelijkse 'vragenuurtje' op televisie zou er van opknappen.

Deze zeeuleeuw kan op commando dansen, hobbelen, een ring apporteren, zijn tong uitsteken, klappen en geluiden maken. Waar houdt het vermogen op van een zeeleeuw? Misschien kunnen ze ook soep koken, stofzuigen, administratief werk verrichten en een bus besturen.
Het dansje van de zeeuleeuw lijkt me overigens een schaamteloze kopie van het ritueel dat de Tsjechische tennisser Radek "the worm" Stepanek uitvoert na een overwinning.


Stepanek nadat hij in Rome Roger Federer heeft bedwongen met 7-6 7-6 (9 mei 2008).


Een "nurse shark" verorbert twee visjes, bevestigd aan een metalen ring. Uiteraard zonder weerhaakjes.

Acne? Gangreen? Vis over datum? Nee, deze verwondingen zijn opgelopen tijdens het minnespel. Zodra verpleegsterhaaien paren gaat het er hardhandig aan toe.


Als je een haai aait, is het niet zo fijn om te merken dat de instructeur een arm in het gips heeft.

Filed under having  

1 reacties:

Mam zei

Hoi Marcel,

Alle vingers nog aan de handen?

Hoe voelt een haai aan? Als een grote haring?

En nu niet alleen de zee in gaan en daar haaien aaien. (Het lijkt wel het liedje van "ik zag twee....)

Bon wikent.

Liefs en groeten.