Marcel in Curacao

Curacao

Fruitfee

18 april 2008 by Marcel Roes

Doordeweeks maak ik weinig mee wat ik niet ook in Nederland had kunnen beleven. Gelukkig maar, anders zou ik zintuigen tekort komen en murw worden van een overvloed nieuwe indrukken. Komend weekend ga ik waarschijnlijk voor het eerst zwemmen, en ik wil naar Westpunt of een natuurpark. Tevens zijn er evenementen in het verschiet die aan een datum zijn gebonden, zoals Koninginnedag, het Caribbean Navy Festival medio mei en de herdenkingsdag van de opstand in 1969, eind mei. De rustige dagen zijn slechts stilte voor de passaatwind.

Afgelopen woensdag vlak voor 16 uur ging ik met mijn laptop op het terrasje bij het plein van de manege zitten. De wireless verbinding is daar stabieler, en dat werkt prettiger. Rond 18 uur keerde ik terug bij mijn appartement. Aan een haak van de brievenbus was een plastic tas gebonden. In de tas zat een tros bananen, een pakket sinaasappelen en een blikje kattenvoer. Bezorgd door de fruitfee! Of door Ingrid, de plaatsvervanger op aarde van de fruitfee. Morgen wil ze mijn kleren en beddengoed ophalen en laten wassen bij een stomerij. Vanmiddag kreeg ik van haar een pot zuurkool. Ze ontpopt zicht tot mijn tropische pleegmoeder. Nog even en ik kan om zakgeld vragen.

Dit is een "karchi prepaga" van Chippie, aanbieder van mobiele telecom.

Op het kaartje van 10 gulden prijkt de Antilliaanse sprinter Churandy Martina. Het Nederlands Antilliaans Olympisch Commité en de centrale regering hebben Martina 300.000 gulden ter beschikking gesteld, waarmee hij zich kan voorbereiden op de zomerspelen. Nederlandse Antillen heeft in de geschiedenis van de Olympische Spelen slechts één medaille gehaald: zilver op het onderdeel windsurfen door Jan Boersma in 1988. Martina krijgt twee kansen om een medaille te winnen: op de 100 en 200 meter.

Filed under having  

3 reacties:

Mam zei

Wat lief van die fee. Ze zorgt niet alleeen goed voor mensen, maar ook voor katten.

Als geëmancipeerde man hoor je wel je eigen beddengoed en kleding te wassen. Daar zijn feeën niet voor.

Vanaf hier alvast: "Bon Wikent".

Marcel Roes zei

Bon wikent ook voor jullie!

De stomerij was niet mijn idee en ik probeerde er nog onderuit te komen. Maar ik zwichtte voor de overreding van n geemancipeerde vrouw :)

Anoniem zei

Klopt het dat Chrandy Martina 300.000 gulden ter beschikking werd gesteld?
Jan Boersma moest destijds zelf voor alle kosten opdraaien
Groeten
Pa Boersma
Email: erbsxm@yahoo.com