Marcel in Curacao

Curacao

Geld

20 april 2008 by Marcel Roes

Afgelopen donderdag maakte ik bij de pinautomaat naast Bon Bini een foutje dat me duur kwam te staan. Ik wilde een bepaald bedrag invoeren, maar drukte per ongeluk op een knop waardoor er ineens 25 Naf de automaat uitrolde. Een 'choller' (zwerver) kan misschien met 25 Naf weer een week vooruit. Een decadente westerse toerist heeft meer nodig, alsmaar meer. Per transactie brengt ABN Amro 2,25 euro in rekening. Dat bedrag was ik dus tweemaal kwijt aan de chollers van ABN. Bovendien, zo zag ik daags daarna via een online bankoverzicht, bleek de koers van de euro ten opzichte van de Naf te zijn veranderd. In mijn nadeel!

Eigenlijk betreft het de koers van de euro ten opzichte van de Amerikaanse dollar, want de Antilliaanse gulden is gekoppeld aan de dollar. Om 18:14 was de koers: 1 euro = 2,8089888 Ang. Om 18:15, slechts 60 seconden later, deden de razendsnelle mondiale economische wetten zich gelden en kreeg ik voor 1 euro nog maar 2,8085154 Ang. Een verslechtering van 0,01685%, schandalig!
Tien dagen geleden besloot het Nederlandse kabinet dat Bonaire deels onder curatele wordt gesteld. Zorg eerst maar eens voor een altijd stijgende euro!

Filed under having  

2 reacties:

Mam zei

Dat gaat snel, die geldontwaarding.

24,264% per dag. Dat wordt hard werken en geen uitstapjes meer.

En droog brood eten natuurlijk :-)

Unknown zei

Ach, jij hebt geld genoeg ;).