Marcel in Curacao

Curacao

Parke tropikal

28 april 2008 by Marcel Roes

De bonte en veelkleurige fauna op Curacao vertoont zich in drie gedaantes. De eerste categorie omvat dieren die, buiten de invloed van mensen, komen en gaan waar en wanneer ze willen. Het betreft vogels, leguanen, hagedissen, muizen, mieren, vliegen, muggen en kakkerlakken. Deze volgorde van de diersoorten hangt samen met hun invloed op mijn moordlust. Vogels durf ik geen veertje te krenken, mieren verdelg ik alleen als ze in huis komen en voor kakkerlakken heb ik altijd en overal geen genade.
De tweede categorie omvat dieren die komen en gaan op speciaal voor hen bestemde locaties. Honden blijven binnen de omheining van het woonerf, herten hebben geen reden om Christoffelpark te verlaten en flamingo's baden hun pootjes in de "flamingo area" bij St. Willibrordus.
De derde categorie omvat dieren die niet kunnen komen en gaan. Ze zijn opgesloten, zoals de dolfijnen in Dolphin Academy en de vogels, apen, wasbeertjes en ezels in Parke Tropikal. Zondagmiddag liep ik met een nieuwe buurjongen, Bard, via het Kabouterbos naar de gratis en kleinschalige dierentuin. Bard geeft als stagiair les in de Engelse taal aan de International School of Curacao.

Deze papegaai was in een zwijgzame bui, zelfs een 'bon bini' of 'bon tardi' was hem teveel.
Vast geen papiamentugaai.





Filed under having  

0 reacties: