Marcel in Curacao

Curacao

Dushi Korsou

14 maart 2008 by Marcel Roes

Donderdag de 13e was ik op pad met mijn nieuwe kennissen Graciela en Zuli. Het pad voerde ons richting de Curacao Ostrich Farm. Graciela woont eveneens in Jongbloed, in een schitterend en ruim pand met ontelbare kamers. Door omstandigheden is ze helaas genoodzaakt om het huis te verkopen. Vorige week was ik tijdens mijn verkenning van de buurt al bijna op haar woning gestuit. Dan had ik alvast een weekje eerder kunnen sparen voor het huis.

Op verzoek van Graciela plaats ik geen foto's van haar of het huis. Maar mocht iemand een huis zoeken in Curacao, neem gerust contact met mij op en dan verwijs ik je door. Haal wel eerst 125.000 euro uit je kluis.

Een ander verzoek van Graciella is dat ik mijn aandacht vestig op de schoonheid en verrukkingen die dushi Korsou heeft te bieden. En dat ik stop met alles op de Antillen te vergelijken met Nederland. Dat wil ik heus wel proberen, en de afgelopen dag leende zich uitstekend voor de verwezenlijking van deze ambities. De Ostrich Farm is namelijk een leerzame en amusante attractie, waar je met eigen ogen een ecologische keten kunt aanschouwen. Naast struisvogels bevat de boerderij ook zwarte schapen om het areaal te ontdoen van gras, en nijlkrokodillen om de nutteloze restjes van de struisvogels te verorberen. Aan de top van de keten staat uiteraard de mens, zodat je in het restaurant Zambezi kunt genieten van een kakelverse struisvogelburger.

Wij verkozen echter een maaltijd in het Surinaams-Chinese restaurant Chindy`s. Klik op de kaart voor het menu.


Graciele en Zuli, het was een voorrecht om jullie te ontmoeten en ik hoop dat jullie nog lang dit eiland met jullie humor en opgewektheid verrijken.

Filed under having  

2 reacties:

Aline zei

Ben je al op die farm geweest? Ik ben er (of course..) geweest en herinner me de grote eieren die overal lagen. Heb leuke foto's ervan, ga vanavond ff in mijn fotokast kijken.. Verder hebben wij ook wat slavenhuisjes bezocht en landhuizen bekeken. Maarre.. ik zat in Plaza Hotel in Willemstad, oftewel Van der Valk. http://www.plazahotelcuracao.com

Marcel Roes zei

Jazeker, hoe kon ik anders een foto nemen van die verveelde struisvogel :)
Een struisvogelei is 50 keer groter dan een kippenei.
Helaas stond mijn camera op 'hi iso' waardoor mijn fotos korrelig zijn geworden. Niet meer bewaren in mijn broekzak dus.