Marcel in Curacao

Curacao

Muggen en spinnen

4 maart 2008 by Marcel Roes

De gevreesde aanvallen van zwermen muggen blijven uit. Misschien werkt de citroenbalsem van de fabrikant Autan zo geweldig, dat de muggen al van afschuw flauwvallen nog voordat ze hun prikker hebben ontbloot. Of de muggen zijn seksistisch en doen zich alleen tegoed aan het bloed van de jongedames op beide hoeken van de rij appartementen. Ik kan de proef op de som nemen door mijn lichaam te bedekken met smeerkaas, en dan kan blijken dat de muggen stiekem toch trek hebben in mijn bloed. Maar ik accepteer in dit geval geheel zonder wrok dat ik word gediscrimineerd.

Op diverse websites wordt de tip gegeven dat muggen worden afgestoten door de geur van knoflook en vitamine B12. Elke dag ontbijten met een broodje shoarma en een capsule B12 zou de muggen dan op afstand houden. Op de website van de American Mosquito Control Association staat echter: "ingestion of garlic, vitamin B12 and other systemics has been proven in controlled laboratory studies to have no impact on mosquito biting." Of zouden muggen zich in een laboratorium anders gedragen dan in het dagelijks leven? Met al die ogen op zich gericht hebben ze misschien last van faalangst.

De appartementen grenzen direct aan een piste van de manege, en in die zandbak zijn dieren gratis zichtbaar waar je in Nederland voor moet betalen in een zoo. De groene leguanen, kleine hagedissen en kleine watersalamanders houden afstand en hebben ook geen reden om de huizen binnen te dringen, want daar zijn geen fijnere hapjes te vinden dan in de piste vol mest.

Maandagavond kwam het meisje op de linkerhoek bij mij met de vraag of ik van spinnen houd. Ik vroeg of ze bedoelde of ik houd van spinnen doodmaken. Een spin had zich onderaan haar deur genesteld, en ze durfde hem niet zelf te verjagen. Als morgen een leguaan over haar drempel kruipt, hoe lang zal het dan duren voor ze bijkomt van het flauwvallen?
De kakkerlakken vertonen zich vooral `s avonds. Ze lopen met een snelheid van één meter per seconde, maar zodra ze stilzitten laten ze zich makkelijk vertrappen. Ook zij wagen zich voorlopig niet binnenshuis. Hoe wild en ongerept de dieren hier ook lijken, toch zijn ze netjes opgevoed.

Filed under having  

2 reacties:

Anoniem zei

Hoi Mars,

Ga je nu als dappere spinnenjager door het zonnige leven?

Zo te zien vind je je draai daar wel. Mooi meisjes en kleurrijke beestjes.

Groetjes en liefs, Mam

Anoniem zei

Of kleurrijke meisjes en mooie beestjes?

Maar waar trek je de grens in je loopbaan als verjager van de exotische fauna?

Succes daar!

Wim