Marcel in Curacao

Curacao

Stadion SDK

11 maart 2008 by Marcel Roes

Vanmiddag heb ik te voet het Sentro Deportivo Korsou (Sportcentrum Curacao) bezocht. SDK bevindt zich in de wijk Brievengat en is van ver te herkennen aan de vier lichtmasten. Het sportcentrum behelst een openlucht zwembad, een voetbalveld, kleedkamers en een sintelbaan. Laat op de middag was het er druk en lawaaiig, en het voetbalstadion werd bevolkt door tientallen scholieren. Volgens mij stond er een wedstrijd tussen twee damesteams op het programma, want op en langs het veld zag ik vrijwel alleen maar meisjes in voetbaltenue.

Maar ik was naar het SDK gekomen vanwege de kraker Nederlandse Antillen (nr 161 van de wereld) versus Nicaragua (176). Als de 0-1 uitzege met succes wordt verdedigd, dan wacht Haiti (100) in de volgende ronde van de wk kwalificatie. Ik hoopte te ontdekken waar ik tickets kan kopen voor deze wedstrijd. Waar anders dan op het kantoor van de Nederlands Antilliaanse Voetbal Unie! NAVU zetelt in een blits mintgroen pandje, gesubsidieerd door de voetbalbond FIFA, naast het voetbalstation van SDK.
(Foto)

Vandaag waren de tickets nog niet verkrijgbaar, maar de dame achter de balie verwacht dat de verkoop morgen van start gaat. Een plaats op de hoofdtribune kost 30 Naf, wie even krap zit kan een rotplek kopen voor 22,5 Naf, en wie decadent wil doen mag plaatsnemen op de eretribune (inclusief drank en voedsel) voor 122,50 Naf.

Het nationale elftal zou overigens een hoop problemen voorkomen, door Nicaragua de zege te gunnen. Want wat als de Nederlandse Antillen zich plaatsen voor de volgende rondes, terwijl op dat moment de Nederlandse Antillen niet meer bestaan?

Morgen zal ik foto`s nemen van SDK, hier zijn k(l)iekjes van de vorige dagen:

Zware industrie aan het uiteinde van de Julianabrug.

Pand in 'authentieke' staat aan de rand van Otrabanda.

De vlag van Curacao (sinds 1984) wappert boven Rif Fort.


Grondig beveiligde auto op de parkeerplaats voor The Movies.

Luie stoel of martelwerktuig?

Uit solidariteit met Nederland regent het af en toe.
Het vierde been is heen.
Onvriendelijke takken in het Kabouterbos.
Deze 'skate ramp' vraagt om rampen.



Pinautomaat.Bushalte tegenover cafe De Tropen.

Filed under having  

2 reacties:

Mam zei

Hoi Mars,

Is het ver lopen naar het voetbalstadion? Wel sportief!
Vandaag dus achter kaartje aan.

En je moet niet zeuren over regen. Het regent warm water daar en zonder dat buitje zou het heel stoffig worden.
Groeten vanuit en nat en koud Purmerend

Marcel Roes zei

Een klein half uur, en halverwege passeer ik de Bon Bini.
Stoffig is het sowieso wel, niet vergeten dat ik naast paardenstallen woon :)