Marcel in Curacao

Curacao

Futbòl

13 maart 2008 by Marcel Roes

Het is gelukt, ik was er op tijd bij, het Antilliaanse legioen kan rekenen op mijn steun. Woensdag rond 16 uur mengde ik me in de strijd om tickets. De rij bestond, als ik goed heb geteld, uit één persoon (ik). Maar inmiddels waren al 560 kopers mij voor geweest. Althans, als de tickets genummerd zijn van 1 tot 9.000 en ook in die volgorde worden verkocht. (Ik heb vernomen dat de Fifa 9.000 tickets toewijst aan Curacao.) Als het kantoor op dat moment al zo`n 8 uur was geopend, dan komt dat neer op een ticketverkoop van gemiddeld 70 per uur. Meer dan één per minuut, niet slecht.

12 euro voor een interland, dat is een schijntje. Toegegeven, het is een treffen tussen de nummer 161 en 176 van de wereld, maar volgens een recente ranglijst behoort bv Ajax ook niet meer tot de beste 100 clubs van Europa. En in de Amsterdam Arena krijg je voor 12 euro amper een biertje (Ranglijst). Wie uitleg wil over de weg die de selectie van de Nederlandse Antillen moet afleggen richting het wk 2010, kan via deze site lezen over de schier onmogelijke missie.

Het voetbalstadion is onderdeel van SDK, en heet 'Stadion Ergilio Hato'. Daarmee wordt de in 2003 overleden keeper geëerd.




Gisteravond heb ik genoten van zeer luchtige pizza. Via de website http://www.pizzahutcuracao.com plaatste ik een bestelling. Vervolgens zou ik worden gebeld om de order te bevestigen, maar het telefoontje bleef uit. Kan gebeuren; in Nederland wordt bij het plaatsen van een bestelling ook om een nummer gevraagd terwijl de juistheid niet wordt gecontroleerd. Maar Pizza Hut stuurde me ook geen email. Ik heb minstens anderhalf uur naar het hek van de manege getuurd, wachtend op een busje van Pizza Hut. Ondertussen had ik al zoveel chips genuttigd, dat het busje van mij lekker weg mocht blijven. Aldus geschiedde.

Tot slot, ik ben vereerd dat er toiletpapier naar mij is vernoemd. Nu nog die drukfout verbeteren:

Filed under having  

6 reacties:

Mam zei

Hoi Marcal,

Wat een ongekend succes in zo'n korte tijd.
En virtueel pluksel vrij, dus virtueel geen pluisjes aan de bips.
Ach op z'n Amsterdam gezegd:"Je moet er sch... aan hebben"
wat leuk dat je naar het voetballen gaat. Zouden ze daar ook hooligans hebben. De ME met waterkanonnen? Of misschien gewoon een ouderwetse pot voetballen?
Het laatste is het leukste.
En vandaag maar bij de Bon Bini gezond eten kopen, anders moet je een vliegticket extra aanschaffen!

Bon diaheubs, hopi sunchi,Mam

Anoniem zei

Hi Marcel,

Wordt de wedstrijd ook op radio of tv daar uitgezonden?

Hmmm: PSV op plaats 65 en AZ op 94 nog boven Ajax?

Linke opmerking:
drukfout en toiletpapier.

En in die lijn...
Hopen op een goede pot (voetbal).

Wim

Mam zei

krui·sing (dev; kruisingen; kruisinkje)
1 punt waar twee of meer wegen samenkomen.

Ben je al zolang weg dat je je Nederlands niet meer beheerst?

Marcel Roes zei

Mam, tijdens de vorige thuiswedstrijd van Ned Antillen werden er teveel toeschouwers toegelaten. Interesse is er in elk geval wel in overvloed.

Wim, AZ heeft in de afgelopen seizoenen de halve en kwart finale bereikt in de Ueufa Cup, dat weegt zwaar.

Mam, ik schrijf telkens diep in de nacht, hopelijk accepteer je dat als excuus :)

Mam zei

Hoi Mars,

Excuus aanvaard.

Het is niks voor jou om dat soort fouten te maken.

Maar blijf vooral schrijven. Zo leren wij ook wat over Curaçao.

Liefs, Mam

Marcel Roes zei

ps geen idee of de wedstrijd wordt uitgezonden, ik zal de programmering in de gaten houden (en eventuele webstreams)